normal by definition confirming to a standard; usual, typical or expected

Monday 24 August 2009

Iftar @ Home - Mee Bandung

Though it's the second day of fasting, it was actually the first day of fasting for us. We had the first day of fasting @ Batu Pahat which I will blog about it later once I figure out how do I transfer the photos from my berry to my desktop.
The menu yesterday, Mee Bandung. Actually, this year Iftar, we empowered the cuties to choose all the menus they want for this whole month. Which is also a good exercise for us as we don't have to think about what to cook.
The ingredients in the wok. Resepi rahsia turun temurun.
I also bought some kuih @ Bazaar Ramadhan Bandar Seri Putra, karipap and kuih lopes. Not forgetting the tamar.
Hot and cold drinks - hot for the old people like me and my better half and cold for the cuties lah.
The end product, sorry if make you all terliur....kuatkan iman yer....
I am so proud of my baby, last year she managed to complete one full month of fasting and she is determined to do the same this year. This was her pic taken at 6.30pm, still smiling.
We are trying to train the cuties to start the Iftar with tamar, my hero don't really like it, but willing to give it a try...

What's for iftar tonite....hint hint...going western!!!

8 normalies:

adenium said...

i pun suka masak for iftar kak liza... cuma nya.. makan sorang... masak simple jer lah... emm dan tak reti nak masak yang complecated nih..hehehe

attyfir said...

sedapnya ...mee bandung..tuh ..

lilRed Farah said...

i cudnt remember when was the last time i went back to pt raja.... sejak arwah mbah tade nih... mmg kurang sgt balik kampung.... baru ni balik... mcm jakun sket tgk memacam dah ade dekat pt raja.... gile hebat... tenet at my aunt house pon giler laju

AK said...

ada pun kiranya, tujuan saya mencoretkan kata2 di ruangan komen blog ini adalah untuk membuat satu bantahan bertulis secara umum...

menurut entri anda pada Thursday, 20 August 2009 bertajuk "Ramadhan....We Welcome You", anda ada mencoretkan:
"I promise....
To show my support to all my dear readers....
I shall not post this kind of pics
At least not until the azan maghrib berkumandang!!!"

di sini, saya ingin bertanyakan:
MANA JANJIMU??? MANA???
BERMAKNAKAH TIAP BARIS KATA2... ATAUKAH HANYA DI BIBIR SAJA...*tiba2 nyanyi*

siot la kak... ngidam neyh!!!!

AK said...

ada pun kiranya, tujuan saya mencoretkan kata2 di ruangan komen blog ini adalah untuk membuat satu bantahan bertulis secara umum...

menurut entri anda pada Thursday, 20 August 2009 bertajuk "Ramadhan....We Welcome You", anda ada mencoretkan:
"I promise....
To show my support to all my dear readers....
I shall not post this kind of pics
At least not until the azan maghrib berkumandang!!!"

di sini, saya ingin bertanyakan:
MANA JANJIMU??? MANA???
BERMAKNAKAH TIAP BARIS KATA2... ATAUKAH HANYA DI BIBIR SAJA...*tiba2 nyanyi*

siot la kak... ngidam neyh!!!!

Liza said...

sid - takpe, makan sorang2 lagik best boleh masak ikut selera sendiri

atty - biler pose, smua nampak sedap kan

lil^red - kalau raya nie balik, singgah ler rumah

ak - sorry ler dik, takde idea, raya nanti akak mintak maap kaw2 punyer

Nurhayati said...

go go go baby.. puasa penuh tahun ni, pastu mintak duit raya banyak2 yer =)

Liza said...

yati - baby mintak duit raya dgn auntie yati yer